Η έμπνευση είναι παντού

ImageΗ εικόνα είναι από work in progresss του γραφίστα Sean McCabe: http://seanwes.com/2013/inspiration-is-everywhere/

Τις τελευταίες δυο βδομάδες που έχω γυρίσει από την Ινδία, προσπαθώ να βρω ξανά τα πατήματά μου στην Αθήνα, και να μείνω συνδεδεμένη με την πηγή της ενέργειας μέσα μου. Συνειδητοποιώ ότι για να νιώθω ζωντανή στο μυαλό και την καρδιά, χρειάζομαι νέες ιδέες, έμπνευση.

Την έμπνευση μπορώ να τη βρω παντού, αν είμαι ανοιχτή και δεκτική σ’αυτήν. Αφενός χρειάζεται να έχω τα μάτια μου – δηλαδή την καρδιά μου – ανοιχτά, και αφετέρου να εκτεθώ σε αυτό που συμβαίνει εκεί έξω. Συμβαίνουν τα πάντα, «everything is there!», όπως λένε καλόκαρδα και με χαμόγελο οι Ινδοί… Ό,τι ψάχνεις θα το βρεις, γιατί υπάρχει, αρκεί να το αναγνωρίσεις και να το ανασύρεις από το σωρό των πραγμάτων, να το δεις καλά-καλά και να πάρεις αυτό που έχει να σου δώσει.

Όταν ψάχνεις για έμπνευση οι συμπτώσεις έρχονται να σε βρουν, σου κλείνουν το μάτι και σε προσκαλούν να περπατήσεις το δρόμο τους και να δεις πού έχουν να σε πάνε. Μερικές φορές σε πάνε πολύ μακριά, από τη μια σύμπτωση στην άλλη σύμπτωση, και ίσως πια σε μια συνειδητή επιλογή και σε μια μεγάλη ανακάλυψη. Άλλες φορές είναι αυτό που είναι, χωρίς να οδηγεί παρακάτω ο δρόμος, αλλά κι αυτό είναι σημαντικό μάθημα να αποδεχτείς, και να μη σταματήσεις να δοκιμάζεις.

Είμαι λοιπόν πολύ τυχερή που από μια σύμπτωση γνώρισα έναν συναρπαστικό άνθρωπο και ξεκίνησα μαθήματα βιωματικής ανατομίας και αυτοσχεδιασμού στο σύγχρονο χορό μαζί της. Είναι σαν να ανοίχτηκε μια νέα μεγάλη πόρτα, κι από κει μπαίνει φρέσκος καθαρός αέρας και φως, και μπορώ να βλέπω τον ουρανό. Νέες πληροφορίες για το σώμα, νέοι τρόποι συνειδητοποίησης και χρήσης του σώματος, και – το πιο απολαυστικό – η αίσθηση να μη με νοιάζει αν είμαι καλή σ’αυτό το νέο πράγμα που δοκιμάζω. Σημασία έχει η απόλαυση και η εμπειρία, και για μένα η κίνηση και η έκφραση είναι βροχούλα σε διψασμένο χώμα… Με τη yoga γνωρίζω το σώμα και τον εαυτό μου σε μεγάλο και απεριόριστο βάθος, λείπει όμως το στοιχείο του παιχνιδιού, του πειραματισμού με την κίνηση. Ξέρω ένα τρόπο να κινώ το σώμα, υπάρχουν όμως τόσοι πολλοί… Επίσης η επαφή με έναν άνθρωπο που έχει δουλέψει στο να εκφράζεται δημιουργικά και χωρίς εμπόδια, ακόμα και στις πιο δύσκολες και οδυνηρές στιγμές, μου κάνει πολύ καλό. Έκφραση χωρίς κουτάκια και περιορισμούς, αναπάντεχη και πηγαία, χωρίς προσδοκίες και κριτική.

Είναι περισσότερο η ιδέα, αυτό που αντιπροσωπεύει, αυτό που βιώνει και ζωντανεύει κάποιος, παρά ο ίδιος ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Αυτό για μένα είναι τεράστια έμπνευση, να συνειδητοποιώ ότι πρέπει να απολαμβάνω όσα μου προσφέρει το παράδειγμα και η εμπειρία μιας κατάστασης, χωρίς να περιμένω απαραίτητα να είναι τέλεια. Το τέλειο δεν υπάρχει, αν ψάξεις οποιαδήποτε κατάσταση σε βάθος θα απογοητευτείς σίγουρα. Όταν είμαστε ερωτευμένοι, θεωρούμε τον άλλο τέλειο και αποδεχόμαστε εθελοτυφλώντας  τα πάντα, μέχρι να τον αποκαθηλώσουμε και να απορρίψουμε άδικα και σωρηδόν τα πάντα γύρω από αυτόν. Αυτό το μοτίβο του άσπρου-μαύρου επαναλαμβάνεται σε όλες τις καταστάσεις, όμως αν το διαχωρίσουμε, μπορούμε να παίρνουμε τα καλά και να είμαστε ευγνώμονες, και να συγχωρούμε τα κακά χωρίς να μας αφορούν. Κάπου είχα ακούσει κάτι πολύ σωστό, για το θυμό νομίζω: «Μπορείς να μου δώσεις κάτι μόνο αν εγώ δεχτώ να το πάρω». Ισχύει και για τα αρνητικά, αλλά και για τα θετικά.

Λοιπόν είναι ωραίο να εμπνέεσαι, να παίρνεις ιδέες και να προχωράς, χωρίς την εξονυχιστική κριτική που το μυαλό έχει εκπαιδευτεί να κάνει τόσο καλά, ακόμα και εναντίον του ίδιου του του εαυτού.

Λέμε «εμπνέομαι», κι όχι «ακολουθώ» ή «μιμούμαι», που σημαίνει είμαι ζωντανός, ανοιχτός, και δημιουργώ υγιείς καταστάσεις και σχέσεις με τους άλλους. Δίνω και παίρνω, είμαι αυτό που είμαι, και δέχομαι χωρίς προσκόλληση ότι και η πηγή της έμπνευσής μου είναι αυτό που είναι. Σκέφτομαι για τον εαυτό μου και κρίνω τι μου είναι χρήσιμο να πάρω και χρειάζομαι, άρα είμαι πραγματικά σε επαφή με την κατάστασή μου τη συγκεκριμένη στιγμή.

Είναι αμφίδρομη διαδικασία: Κρατάω τα μάτια μου ανοιχτά για να μπορώ να βρω την έμπνευση, και ψάχνω την έμπνευση για να μπορώ να κρατάω τα μάτια μου πάντα ανοιχτά…

Σχολιάστε

